laatste alweer - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rona Roverts - WaarBenJij.nu laatste alweer - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rona Roverts - WaarBenJij.nu

laatste alweer

Blijf op de hoogte en volg Rona

29 September 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Yeah daar ben ik weer met verslag deel 2( en tevens laatste). Deze keer minder te vertellen maar toch even mijn ervaringen delen.

Aangekomen op de Perhentian islands na een vlieg, taxi en boottrip. Dit was echt een speedboot met 2 grote motoren en maar plek voor 10 passengiers dus dat is bijna vliegen over het water heen, super vet!

Het strand is prachtig wit en het water is super helder en oja de zon is heeeet:).

Alle ingrediënten voor een paar dagen uitrusten, wel iets waar ik inmiddels echt aan toe was!

Savonds bij de receptie gevraagd of het okee was als ik alleen vanaf het strand terug zou lopen in het donker.. hier werd ik door een Engelsman aangesproken dat dat erg dom zou zijn en dat er veel mensen beroofd worden op dit stuk. Op dat moment werd het wel donker en ik moest nog eten dus besloten om alleen snel wat te eten en dan terug naar mijn chalet te gaan. Het eten liet lang op zich wachten en ik was natuuuurlijk mijn zaklamp vergeten en mobiel niet mee in geval van een overval.. Nou ik zag echt geen hand voor ogen, heb nog nooit gezien dat het ergens zo donker was, dichtbegroeide jungle en nergens lampen. Het was ook wel weer een ervaring want ik heb soort van moeten kruipen over het pad hahaha achteraf wel lachen!

Vrijdags alleen maar op het strand liggen bakken,  wat heerlijk:) maar helaas Savonds weer snel wat eten, dit keer voor zonsondergang terug in mijn chalet. Gelukkig 2 dames uit Praag ontmoet en de volgende dag verhuisd naar de accomodatie waar zij zitten omdat ze al goede verhalen hadden over de beachparty en ik wilde deze natuurlijk niet weeer moeten missen. Zaterdagochtend/middag eerst een hele mooie snorkeltrip gedaan. Toch besloten een onderwatercamera te huren en wat super mooie fotos gemaakt. Het was erg druk op de snorkelplekken dus de baby haai liet zich niet zien, gelukkig had ik een aardige gids en ik moest hem volgen. Hij nam me mee naar een stuk waar het maximaal een meter diep was en daar heb ik 4 baby haaien kunnen zien:) wel was ik als een debiel aan het sputteren omdat ik bang was dat ik te weinig ruimte had om te zwemmen en je kunt niet zomaar stoppen en op het koraal gaan staan...

Voor het avondeten even snel een douche genomen waar ik face to face aan het douchen was met een behoorlijk grote spin. .. nadat ik deze eindelijk weggejaagd had, keek ik omhoog omdat ik wat hoorde en daar zaten 4 dikke gekko's naar mij te staren, ja ik was snel klaar met douchen; )

Savonds gezellig met zn 3e uit eten en dan eindelijk op naar de bar! Was een super leuke nacht met vuurshow en later een soort van disco met veel dansende backpackers en locals.

Snachts besloten dat ik een dagje langer op het eiland blijf en niet 4uur later al de boot zou nemen.. die dag weer lekker weinig gedaan maar moest helaas wel een beetje de zon mijden omdat ik al aardig aangebakken was:p

Na weer een gezellige avond de volgende ochtend dan toch wel echt om 8u in de boot op weg naar kuala besut om vervolgens naar de cameron highlands te gaan. In de boot Chloe ontmoet,  canadees meisje maar woont al een jaar in Amsterdam.  Genoeg om over te kletsen en ze had ook het plan om naar de highlands te gaan, gezellig dus!

Aangekomen in Tahan Rata en gewoon een random accomodatie gepakt. 2 bedden gevraagd en dan toch maar even boven naar de slaapzaal gaan kijken. Hahaha verschrikkelijk,  daar willen de meeste mensen nog niet dood gevonden worden... Met in de hoek ook nog een oud(ziek) mannetje die blijkbaar hele dagen daar in bed ligt weg te rotten... Omdat we hier met z"n 2e toch wel om konden lachen zijn we gebleven want we hadden ook al betaald. De douche/wc constructie was weer het poepend douchen systeem haha(ook hier niet geprobeerd;))

Voor dinsdag hadden we een hele dag tour geboekt. We werden om 9u opgepikt en vervolgens 3uur in de jungle geklauterd tot we de Rafflesia eindelijk hadden bereikt. Dit is de grootste bloem in de wereld, ja echt indrukwekkend. Heeft 9maanden nodig om uit te komen en is vervolgens maar een paar dagen in bloei. Gelukkig met mijn superselfiestok leuke fotos kunnen maken haha! Oja en toen moesten we diezelde route door de jungle nog terug....

Smiddags nog een theeplantage, vlindertuin en aardbeienkwekerij bezocht.

De volgende ochtend ben ik om 7uur in de bus gestapt om naar Penang te gaan, hier meteen een leuk guesthouse gevonden. Moet je bij voorstellen dat het een hele grote kast was en iedereen daar een eigen schap in had, leuke constructie voor een slaapzaal!! In penang(georgetown) ben ik maar 2 dagen gebleven omdat ik meer zin had in aan het strand liggen. Georgetown is namelijk een best grote en drukke stad. Er zijn veel mooie straat schilderingen te zien en het eten is hier echt het allerbeste!!

Op vrijdag dus besloten om smiddags verder te gaan naar mijn laatste bestemming: Langkawi. Dit is een heel relaxt eiland maar toch is er ook veel te doen! Eerste avond meteen goed raak hier waardoor ik gelijk van hostel moest wisselen haha. De man van de receptie ging uit naar de nachtclub en leek mij wel leuk om mee te gaan. Achterop zijn scooter was lekker makkelijk en scheelde mij weer taxikosten! Helaas dacht deze man hierna dat ik zijn eigendom was.. toen hij naar huis wilde en ik dus niet heeft hij op straat een hele scène staan maken, haha. Hij was sowieso mega dronken waardoor ik het dus echt niet in mijn hoofd haal om nog bij hem achterop te springen, wat denkt hij wel niet... na deze schreeuwende ruzie van: 'je gaat NU met mij mee' en ' ja wat denk je zelf, ben je gek ofzo', heb ik een tijdje later veilig een taxi genomen en me naar een ander hotel laten brengen... smorgens snel terug naar hostel 1 om mijn spullen te pakken en gelukkig was hij er niet, ja die had natuurlijk een flinke roes om uit te slapen:p

Nu helaas een hotel te pakken waar beestjes in mijn bed kruipen.. ja bah dus zo maar even uitchecken en op naar hotel4 voor hier, hahaha..

Vandaag weer leuk tripje gepland staan en morgen met de scooter lekker het eiland verkennen:)

Ik ben nu dus goed aan het genieten van mijn laatste paar dagen!! Wat zijn deze 3 weken snel voorbij gegaan zeg... ik kijk terug op een spannende,  gezellige, drukke en toch ook zeeer relaxte vakantie:)

Tot snel allemaal xxx

• 29 September 2014 - 08:35

Yvon Biemans :

Hey Rona!!

Gaaf joh! Veel gezien zo te lezen:) en zag op Facebook al een leuke foto voorbij komen.