backpacken week1 - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Rona Roverts - WaarBenJij.nu backpacken week1 - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Rona Roverts - WaarBenJij.nu

backpacken week1

Blijf op de hoogte en volg Rona

18 September 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

  Hallo lieve mensen,

Toch even tijd gevonden om in ieder geval een eerste verslag te gaan schrijven. Ik zit momenteel in het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Borneo. 
De heenreis is erg goed gegaan. Ik heb lekker films/series gekeken, met tijdens beide vluchten 2 stoelen in mijn bezit. Dat is al luxe als je daarbij optelt 2 maaltijden, drinken (drank;)), dekens en kussens in overvloed en een scherm,  lucky me!! 
Goed aangekomen op KL airport waar ik als ik kip zonder kop naar de bagageband heb lopen zoeken ( de mensen die het vliegveld kennen zullen even lachen nu). Na een goed kwartier zoeken zat ik in een treintje richting het andere gebouw waar ik de bagageband WEL kon vinden, haha. In de daarop volgende 45min die ik moest wachten greep een politieman zijn kans... ik werd ongegeneerd versierd en onderworpen aan een vragenvuur. Inclusief het aanbieden van food en drinks haha. Toch heb ik vriendelijk bedankt en mijn reis vervolgt naar Kuala Lumpur. Bijkomend voordeel natuurlijk is dat ik mij geen moment onveilig voelde want in totaal werd ik vergezeld door wel 20 politiemannen en vrouwen:). 
Om 1uur snachts kwam ik, na een kwartier lopen, aan bij het backpackers guesthouse. De super vriendelijke staff liet mijn stapelbed zien op een 4 persoonskamer waar op dat moment maar 1 ander meisje aanwezig was, prima dus! Douche en toilet was in 1, met de bedoeling om poepend te douchen?! Deze ervaring heb ik aan me voorbij laten gaan;)
Na een welverdiende nachtrust lekker de hele dag door Kuala Lumpur gestruind. Batu Caves, bird park,  I♡KL, central market, menare KL tower, petronas towers,  en toen heeel MOE! Mijn plan was om de KL tower in te gaan (355 meter) maar toen ik eronder stond kreeg ik het al benauwd en op de 2e verdieping bij de Ticketshop moest ik plassen en was nat van het zweet dus ik heb mezelf de 'ellende' bespaard (de held).
Tijdens deze zeer toeristische dag besloten een ticket naar Kuching te boeken en hiermee ook een beetje te ontsnappen aan de drukte van de stad! Daarna al om 21:30 uur uitgeput in slaap gevallen(jetlag?!). 
Tijdens het typen van dit verhaal meerdere malen mijn neus dichtgeknepen in verband met een schijtende baby voor me(sorry moeders maar het stinkt ECHT). Aan het einde van de vlucht vroeg mijn buurman in gebrekkig Engels: 'are you wash yourselfs?'.. Nadat ik vroeg wat hij precies bedoelde herhaalde hij: 'are you with yourself?'. In de vorm van: ben je alleen? Schrok ik toch even en daarna een flinke binnenpret!! 


Aangekomen in Kuching:

Vervolgens ingecheckt in een goed guesthouse! Heb een 6persoonskamer voor mezelf voor maar liefst 6euro per nacht, dat is nog eens luxe. Het personeel is vriendelijk, net als de locale bevolking! Rest van de zaterdag rond gelopen in Kuching en savonds de stad in waar ik werd opgenomen in een groep (oude) engelsmannen. En dat is leuk voor maximaal 30 minuten;) 

Zondagochtend ben ik random gaan rondlopen en uiteindelijk met veel honger gestrand by een zeer locaal tentje. Nadeel hiervan is dat de bediening geen woord Engels spreekt maar een groot voordeel dat er goed Engels sprekende locals naast me zaten! Jennifer (50) en haar japanse man met christine (single moeder van 28). Na heerlijk gegeten te hebben, namen ze mij mee naar een zondagmarkt en smiddags heb ik een jungle bezocht waar oerang utans schijnen te leven(semmenggoh nature reserve) maar helaas hebben deze zich niet getoond tijdens de voertijden, 'you should come back every day!'... ha-ha (heerlijke vorm van toeristen trekken:p)... savonds met Christine naar de local barretjes geweest en in ieder geval geen (oude) Engelsen gespot, wat jammer haha. De rijstwijn smaakt erg goed moet ik toegeven en dat voor 5e per fles in een bar! Jennifer en Christine laten me veel zien, ik heb zelfs een telefoon gekregen zodat ik ze altijd kan bereiken!  Avondeten dus ook 2 avonden op rij het beste eten want ze weten natuurlijk de plekken te vinden (en ik mag niet meebetalen...).

Maandagochtend wekker om 6:30 (wat nou vakantie) om op tijd in de jungle te zijn(bako national park). Fantastische neusapen gezien en natuurlijk de meeste op het moment dat ik alleen was. Er kwamen ineens zo'n 10 grote apen van alle kanten aanslingeren, ja ik schrok behoorlijk maar heb staan genieten(en de foto's vergeten te maken hahaha)! Het duurde nirt lang tot ik door een gids met 20 japanners werd benaderd dat het gevaarlijk was en ik weg moest gaan(de apen waren inmiddels al gevlucht haha)... s' avonds heb ik de kroegentocht toch maar even over geslagen want ik was kapot na 8uur door de jungle trekken. Dinsdag toch maar weer om half 7 opgestaan om iets leuks te gaan doen. Bleek nationale dag te zijn dus vrijwel alles zit dicht. Snel naar de bus gerend (30min :-0 en buiten adem) om dit keer richting Kubah national park te vertrekken. In de bus lonely planet erbij gepakt om mezelf in te lezen voor het park: 'bring your own food, there is no shop or canteen in the neighbour'... okay k.u.t. Want daar zit je dan met 2 pakjes platgedrukte crackers en 2 flesjes water. Besloten om de kortste en tevens mooiste route naar de waterval te nemen zodat ik om 12uur weer terug zou zijn. Onderweg 2 aardige duitsers tegengekomen die nog een stuk verder naar een oerang utan park gingen en vroegen of ik meewilde. Ja dat was ook mijn plan... voordat ik dat voedselprobleem had haha. Maar ze hadden een overdosis aan crackers en bananen dus dat was geen probleem. Na 6,5 uur door de jungle trekken, aangekomen bij het oerang utan park(matang wildlife centre). Ze zitten dan wel opgesloten maar ik heb ze in ieder geval wel gezien;).. 

Savonds weer gezellig het centrum in en deze keer naar de karaokebar... hahaha nederlandse liedjes niet aanwezig, dan maar katy perry en een westlife song, want ik kwam er echt niet onderuit. 

Woensdag was ik echt kapot, dacht dinsdag al dat het niet erger kon maar wel dus! Heeerlijk naar een spa geweest voor een massage van een uur!(15euro:)). Daarvan ben ik echt opgeknapt dus savonds kon ik weer een tripje doen, dit keer naar de wetlands met een boottocht van 4,5 uur. Mini krokodil, dolfijnen en vuurvliegen, zo groot als kerstverlichting, gespot.

Deze avond mijn laatste fles rice wine in kuching gedronken en afscheid genomen van mijn local friends. 

Een van de belangrijkste dingen heb ik nog niet benoemd, het locale eten!!!! Oooo yeah daar draait het hier om en het is echt super lekker:) vooral heeel veel verschillende gerechten geproefd maar natuurlijk ook veel teveel gegeten, constant eigenlijk (buiten kubah national park om dan haha).. al met al erg blij dat ik vooral met local opgetrokken ben, je ziet buiten de toeristische trips om veel meer verschillende dingen, de echte cultuur en betere plekken om te eten! De locale telefoon mocht ik overigens houden want als er iets is moet ik bellen!  

Inmiddels ben ik op de Perhentian islands(google en je zult het beleven) en ik BEN het aan het beleven;). Oja wat je niet zult zien op de fotos dat het hier stikt van de ratten en muggen haha maar dat is een kleine bijzaak!


Hopelijk gaat alles goed in NL?! Vind het leuk om ook van jullie te horen dus schroom je niet;)

Dikke kus en hou jullie taai want dat doe ik ook hihi



  • 19 September 2014 - 07:20

    Anet Buil:

    hoi Rona,
    wat leuk om je verslag te lezen....en alleen naar de andere kant van de wereld, weet niet of ik dat ook aan zou kunnen, knap,stoer...wens je heel veel plezier,en dat je veel mooie dingen mag zien.
    Groetjes Anet

  • 19 September 2014 - 07:41

    Yvonne:

    Hey Rona...

    Wat geweldig om te lezen zeg!!!Stoere vrouw!!
    Geniet ervan,maar pas ook goed op!!!

    Groetjes Ronnie,Yvonne,Tessa & Babs

  • 19 September 2014 - 08:14

    Dorien:

    Hoi Rona, heb je je reisschoenen maar weer eens aangetrokken? Geniet er lekker van en op die laatstgenoemde eilanden lijkt me dat geen probleem! Ziet er fantastisch uit!! Have fun!

  • 19 September 2014 - 08:47

    Linda Sommers:

    Hey Rona,
    Wat leuk om te lezen dat je weer op reis bent! heel veel plezier! Geniet ervan

  • 19 September 2014 - 10:08

    Sjee:

    Hallo lieffie

    Zo te lezen heb je het weer eens prima naar je zin, wereldreigizer.
    Wij zijn nu de laatste zaken aan het pakken en dan gaan wij op avontuur naar de US.
    Spannend :). Geniet er nog van, maar dat gaat vast lukken. Zie je weer als wij terug zijn.
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons. Xx

  • 19 September 2014 - 10:30

    Dorrit:

    Ha Roon.
    Leuk verslag, en alweer een hoop gezien.Weet eigenlijk niet hoelang je weg bent.Ben je alleen of met een bekende? Is het een georganiseerde reis? Wat ben je toch een ondernemend ding, maar pas je goed op jezelf? Hand op je kruis en knip,en meteen bateren als ze ongewild aan je komen.Ik ga je volgen dus kikk weer uit naar het volgende berichtje.xxxx Dorrit.

  • 19 September 2014 - 10:39

    Marloes:

    Zooo wat vet! Toch leuk dat je een verslag bijhoudt :D Je hebt al veel leuke dingen gedaan zeg, vind t knap dat je dat zomaar allemaal doet! Geniet ervan! xxx

  • 19 September 2014 - 13:54

    Frederieke:

    Leuk om te lezen roon wat je allemaal beleefd!
    Doet me denken aan mijn reis... Ben jaloers op je!
    Super stoer dat je dit alleen doet!

    XXX

  • 19 September 2014 - 14:41

    Carla:

    Hallo Ron
    Leuk om je reisverslag te lezen
    Pas goed op je zelf,en nog 'n fijne vakantie.

  • 19 September 2014 - 19:23

    Joyce:

    Hey Rona! Wat stoer allemaal, ik ben jaloers! Maar echt leuk hoor, geniet!!

  • 19 September 2014 - 20:50

    Sjaak En Ris :

    Hoi Rona

    Leuk om te lezen, wat een belevenis, we blijven je volgen.
    Groetjes en dikke kus van ons xx

  • 19 September 2014 - 22:12

    Yvonne Jacobs:

    Helemaal geweldig, je bent een echte wereld reiziger geworden!

  • 20 September 2014 - 09:06

    Anneke:

    Leuk verhaal Rona! Geniet-ze nog!

  • 20 September 2014 - 17:33

    Hanneke:

    Roon,
    Super tof verhaal, en wat een mooie avonturen alweer...
    Ik hou dr van!
    Geniet en doe voorzichtig!!
    XX Han

  • 23 September 2014 - 08:40

    Leo 2:

    Leuk verslag Rona. We blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rona

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8469

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Oktober 2014

Het is weer tijd voor een reis:D

08 Augustus 2012 - 02 November 2012

My first

Landen bezocht: