Kriebels - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Rona Roverts - WaarBenJij.nu Kriebels - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Rona Roverts - WaarBenJij.nu

Kriebels

Blijf op de hoogte en volg Rona

06 Augustus 2012 | Nederland, Pannerden

Hallo lieve mensen,

Jajaaa daar zit ik dan achter mijn laptopje(nu nog in Pannerden). In de gang ligt mijn huge koffer te wachten op zijn vulling, maar liefst 46 kilo mag er mee! Wat dan dus ook de nodige problemen met zich meebrengt. Als ik bedenk wat ik nou wel mee moet nemen en wat ik toch beter thuis kan laten, voel ik de kriebels alweer opkomen.(sorry Tim maar 3 stuks per item is echt TE WEINIG!!)

Over 2 dagen rond deze tijd ben ik al een eind op weg, want woensdag om 12 uur gaat mijn avontuur dan eindelijk beginnen! Voor de mensen die denken, wat ging ze ook alweer doen??
Ik ga voor 3 maanden naar Tanzania:
Woensdag om 12.00 uur vlieg ik naar Istanbul, arrive at 16.30. Om 19.10 vlieg ik verder naar Dar-es-salaam, arrive at 2.45. In Dar ga ik 'even' mijn visum regelen en naar het bustation Ubungo. Daar neem ik de bus richting Moshi(eindbestemming) die er ook nog eens 8 uren over doet. Dus als alles een beetje meezit ben ik donderdag rond 16.00 uur in Moshi waar George mij oppikt. George woont daar in de buurt en ken ik via het Radboud, hij volgt een studie aan de RU en is nu voor zomervakantie terug in Tanzania.

Eenmaal daar aangekomen heb ik een kamer in het compound van het KCMC(ziekenhuis van Moshi). In het ziekenhuis ga ik op de afdeling pathologie vrijwilligerswerk doen. Zoals jullie weten ben ik afgestudeerd laborante HLO dus voor jullie ook wel bekend als Ingenieur R.C. Roverts;)! Naast het laboratoriumwerk ga ik ook lesgeven over de pathologie.

De zenuwen beginnen toch echt te komen, de malariapillen doen goed hun werk(of is het zien van dansende mensen in je slaapkamer normaal?), inentingen: check! vliegticket: check! Zonnebrand, muggenspul, e-reader: check, check, dubbelcheck!! Nu mijn koffer nog zo goed mogelijk proberen in te pakken...

Het afscheid nemen van lieve vrienden, bekenden, collega's enzovoorts is al een tijdje geleden begonnen en wordt steeds moeilijker. Morgen komt de meeste visite nog, sooo wish me luck!

Ik zal, eenmaal aangekomen in Tanzania, zo snel mogelijk iets van me laten horen! En houden jullie mij een beetje op de hoogte van alle ontwikkelingen en roddels vanuit Nederland?
Rona_roverts@hotmail.com, lijkt me leuk om van jullie ook berichtjes te lezen:)!!

X-jes




  • 06 Augustus 2012 - 19:09

    Marissa:

    Vergeet je pinpas niet, anders kom je niet verrrr!

    Veel plezier, geniet er van!

  • 06 Augustus 2012 - 19:12

    Rona Roverts:

    Tnx;) Pinpas, creditcard, mobieltje, paspoort, check!!!

  • 06 Augustus 2012 - 19:19

    Susanne:

    Ik neem dus aan dat de E-books goed zijn aangekomen?
    Heel veel plezier!

  • 06 Augustus 2012 - 19:22

    William:

    Heeeeel veel plezier en succes in Tanzania!
    Ik ga je zeker volgen via het reisverslag ;)

    Groetjes William!

  • 06 Augustus 2012 - 20:49

    Marjo:

    Hoi Rona,
    Yes, een groot avontuur gaat beginnen!
    Fijn dat je zoveel kilo's mag meenemen; denk je eraan dat je ze misschien wel ZELLUF naar het busstation etc. moet dragen c.q. slepen? Of anders misschien wel twaalf behulpzame jongeheren ( o ja , Afrika.....GROTE jongeheren) van je af moet slaan??!
    Ja, ik ben natuurlijk niet voor niks je ouwe tante. Best wel een beetje bezorgd of je je maagdelijkheid wel goed kunt beschermen aldaar. AHUM.
    Heel veel plezier in je nieuwe werkervaring. Goede reis toegewenst,kusje

  • 06 Augustus 2012 - 21:30

    Jose:

    He lieffie, ook al komen wij mogen nog afscheid nemen, toch alvast veel pakplezieren een goede reis gewenst, met vooral veel lol. Xx

  • 06 Augustus 2012 - 22:34

    Mirthe:

    Super stoer van je! Veel succes & geniet ervan!xxx Mirthe

  • 07 Augustus 2012 - 00:07

    Linda Sommers:

    Hey Rona!
    Ik wil je nog even heel veel plzier wensen! Ik weet zeker dat het een hele mooie ervaring wordt!! Geniet ervan en ik zal je volgen via de reisverslagen
    Heel veel plezier xxx Linda

  • 07 Augustus 2012 - 00:55

    Annelies:

    Hey Rona,

    Wat een geweldige ervaring ga je meemaken!
    Ik wens je veel plezier, geniet ervan en pas goed op jezelf ...en laat t niet zo zijn dat de geschiedenis van "mijn blanke masai' zich gaat herhalen ;)

    ps) vergeet je opladers en reisstekkers niet! ;)

    Grtjx
    Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pannerden

My first

Vrijwilligerswerk in het KCMC in Moshi

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2012

laatste update

15 September 2012

Over de helft alweer!!

26 Augustus 2012

wazungu!

12 Augustus 2012

Mijn eerste weekend in Moshi

10 Augustus 2012

de reis en aankomst in Moshi
Rona

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 8487

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 02 Oktober 2014

Het is weer tijd voor een reis:D

08 Augustus 2012 - 02 November 2012

My first

Landen bezocht: